Gå till innehållet
SENIORPLEJE.SE - DIN GARANTI FÖR PROFESSIONELL OCH SAKKUNNIG RÅDGIVNING
SENIORPLEJE.SE - DIN GARANTI FÖR PROFESSIONELL OCH SAKKUNNIG RÅDGIVNING

Frakt & Retur

Frakt

Vi levererar med PostNord och vanligtvis inom 1-3 dagar, om inget annat anges.

Priset för frakt är 59 DKK för beställningar under 800 DKK, gratis leverans till paketbutiken för beställningar över 800 DKK.

Leverans till företag kan köpas för 90 DKK och hemleverans för 90 DKK.

Är din produkt trasig eller har du frågor om retur, reklamation eller något annat måste du kontakta oss via vår e-postadress kontakt@seniorliving.se.

Hur länge kan jag returnera min vara?
Du kan returnera din vara upp till 14 dagar efter att du har tagit emot eller hämtat ut den. Varan ska vara oanvänd och i samma skick som när du fick den. Den får inte lukta rök, ha öppnats i ett rökigt hem eller ha varit i närheten av djur eller husdjur (på grund av allergier).
Vid köp av varor kan originalförpackningen utgöra en betydande del av varans värde. Tänk därför på att alltid skicka tillbaka förpackningen. När varan mottagits, granskats och godkänts i vårt lager återbetalas köpeskillingen till ditt konto inom några dagar.

Är det en vara som enligt avtalet har specialbeställts till din bostad drar vi mot förmodan av avgiften för porto + hantering om denna vara returneras.

Det är viktigt att varan är säkert inslagen när du skickar tillbaka den.


Spara tid genom att använda den medföljande returetiketten.

Priset för att använda den bifogade returetiketten är 69 DKK för alla vanliga varor.

Undantag är alla rollatorer och rullstolar. Dessa kostar 89 DKK i retur.

Fåtöljer ansvarar köparen för att returnera då detta är en special- eller beställningsvara.

Du måste skicka varan till:

Äldrevård (retur)
Ny Boder 11
7080 Børkop
Danmark

UPPMÄRKSAMHET! Varan får inte skickas till en paketbutik. I så fall kommer paketet att returneras.

Hur får jag tillbaka mina pengar?
När vi mottagit din vara får du ett mail med godkännande av returen. Vi för tillbaka köpesumman till det konto som varan köptes med. Tyvärr går det inte att föra över returbeloppet till ett annat konto.

Hur reklamerar jag en produkt?
Du kan klaga på en defekt eller skadad produkt. Reklamationen ska innehålla en beskrivning av felet och en bild på det.

Om reklamationen avser fraktskador ska reklamationen göras senast 7 dagar efter att produkten har levererats, och helst så snart som möjligt. Reklamationen ska innehålla en bild på det skadade föremålet, en bild på GLS-märket från förpackningen och en bild på det skyddade innehållet i kartongen.

Alla klagomål måste skickas till kontakt@seniorliving.se